I got a ticket for LOUD MUSIC - Chevy Cobalt Forum / Cobalt Reviews / Cobalt SS / Cobalt Parts
Off Topic Chat Talk about anything your mind can come up with!

Closed Thread
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 12:00 PM Thread Starter
Staff Alumni
YourCobalt of the Month Winner


 
GBALT05's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Kennesaw, GA [ATL]
Posts: 6,103
Garage
Send a message via AIM to GBALT05
I got a ticket for LOUD MUSIC

Yup, riding through Kennesaw State University a few weeks ago, jamming out and all of a sudden a cop from the KSU police force comes after me. Dude said he could hear me from 200 ft away. Gotta go to court now on May 26th. Should be fun.

I just took it as a compliment
At least i know now that you can hear my music from 200ft+
GBALT05 is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 03:09 PM
Contributor


 
BryceL61's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: Abbotsford BC, Canada
Posts: 254
Garage
Send a message via Skype™ to BryceL61
haha nice!, although usually u can only get a ticket if a cop wants to be a **** and its for "disturbing the peace" usually just a large fine, u don't go to court for it. but thats here in BC Canada lol. Apperntly i woke up my parents with my loud music and sub one day when I came home late, and it was only at like 20% volume not even blasting yet
BryceL61 is offline  
post #3 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 03:26 PM
Contributor
 
PLUR13's Avatar
 
Join Date: May 2007
Posts: 485
Quote:
Originally Posted by Bryce556 View Post
haha nice!, although usually u can only get a ticket if a cop wants to be a **** and its for "disturbing the peace" usually just a large fine, u don't go to court for it. but thats here in BC Canada lol. Apperntly i woke up my parents with my loud music and sub one day when I came home late, and it was only at like 20% volume not even blasting yet
Yea, that's not the law in GA. Anything that can be heard more than 200' away is illegal. But what's BS about it is that you don't even have to have subs to have your music heard that far away. We tested it one day back when I had my Cougar. Windows down and sunroof open with no subs at normal listening level could be heard at 150'


www.myspace.com/07cobalt
www.myspace.com/x_pro
http://www.cardomain.com/id/TeamNVSprez



Sponsored by:
Scott's Body Shop
Chaser Aerodynamics/Aerokits.com
Mothers Polishes, Waxes, Cleaners
AIT Racing
PLUR13 is offline  
post #4 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 04:51 PM
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2009
Posts: 122
HAHAHA, thats bs. The sustem I had in my truck could be heard from several hundred feet away. and I have been sitting next to police with it turned up at that level and they never said a thing. Maybe they liked what I was listening too.
Mick is offline  
post #5 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 04:54 PM
Cobalt Specialist
 
Join Date: Aug 2007
Location: Long Island, New York
Posts: 1,115
lol thats why i love the cops around me, honestly people talk shit about these long island cops. i never get pulled over for anything.
My buddy had a monte carlo, with stright headers.LMAO it was insane, they're were no pipes wat so ever, exhaust came stright out of the header. He was never pulled over for his exhuast. and his car sounded like a bomb when he would start it.
Buddys mach 1 mustang, straight pipes, nver pulled over. I would hear him at night when he left my house pull onto the parkway a good mile away.

2007 Black LT coupe
35% Tint all around - Completly debadged - Side Moldings Removed
KICKER ZX 650 RMS interior amp - KICKER ZX1000 RMS Sub Amp
1 KICKER 12" L7 - All new pioneer interiors - Pioneer Avic Z2 W/ GPS
Rockford 1 Farad capcitor - Trunk, Doors, and Rear deck Dynamated - PS2 with guitar hero
Blue footwell neons - Two Alpine type S Tweeters

Engine mods:
K&N air filter
^^^RIP^^^
2006 TBSS!
xyankees214x is offline  
post #6 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 08:27 PM
Contributor
 
TGB2009's Avatar
 
Join Date: Nov 2008
Location: Virginia
Posts: 319
Send a message via AIM to TGB2009 Send a message via Skype™ to TGB2009
Ive been pulled plenty of times for my music being too loud, no tickets for it though.
In my truck that I had before the balt, I had over 5000 watts of sub's and amps and it was always jacked.
In the balt, I have 1200 watt amp and couple subs!

2006 LS Mods:
Tsudo N1 Catback Exhaust
ICW Racing Nakano's covered in Cooper CS4 Tourings
Dual Kicker Comp 12's enclosed in a sealed Kicker enclosure powered with a 1200 Insignia Amp
35% Window tint all around
Painted headlights
K2Motor Smoke LED Tail lights
MPx Shorty Antenna
Painted calipers/drums
Custom hood scoops




TGB2009 is offline  
post #7 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 10:17 PM
Banned


 
Join Date: Apr 2008
Location: NYC
Posts: 1,559
well duh ur not supposed to have loud music
Powered By LE5 is offline  
post #8 of 36 (permalink) Old 05-09-2009, 10:32 PM
Cobalt Master
 
cobaltkrazy's Avatar
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 1,538
my friend got a stunting ticket for his FACTORY stereo system in his Malibu, cops musta hated the song, lol

Cobaltkrazy: Turning aftermarket parts to dust, since 2006!!!

Quote:
Originally Posted by BlakdOut07LT View Post
ill be the DRUNKEST mofo there btw can someone keep an eye on my kid while i go get another beer?
How to post pics:
https://www.yourcobalt.com/forums/ins...tml#post169806
cobaltkrazy is offline  
post #9 of 36 (permalink) Old 05-10-2009, 06:33 AM Thread Starter
Staff Alumni
YourCobalt of the Month Winner


 
GBALT05's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Kennesaw, GA [ATL]
Posts: 6,103
Garage
Send a message via AIM to GBALT05
Quote:
Originally Posted by Bryce556 View Post
haha nice!, although usually u can only get a ticket if a cop wants to be a **** and its for "disturbing the peace" usually just a large fine, u don't go to court for it. but thats here in BC Canada lol. Apperntly i woke up my parents with my loud music and sub one day when I came home late, and it was only at like 20% volume not even blasting yet
called to see how much the ticket was going to be, and they said that i had to make a mandatory court appearance.
GBALT05 is offline  
post #10 of 36 (permalink) Old 05-10-2009, 06:34 AM Thread Starter
Staff Alumni
YourCobalt of the Month Winner


 
GBALT05's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Kennesaw, GA [ATL]
Posts: 6,103
Garage
Send a message via AIM to GBALT05
Quote:
Originally Posted by cobaltkrazy View Post
my friend got a stunting ticket for his FACTORY stereo system in his Malibu, cops musta hated the song, lol
lol soooo dumb.
GBALT05 is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
Closed Thread

Tags
cop , loud , music , police , ticket

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome