How To: Tranny Mounts - Chevy Cobalt Forum / Cobalt Reviews / Cobalt SS / Cobalt Parts
Performance Performance DIY/How-to's

Closed Thread
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 04:10 PM Thread Starter
Forum God


 
4dr-LS's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 2,099
Garage
How To: Tranny Mounts

Ok people this is my 1st time doing a how to so bare with me:

Tools you need
*18mm socket wrench
*one C-clamp
*all though if you have a press i HIGHLY recommend you use it..lol
*2 jacks

this is for the front tranny mount:
1st jack up the car, then with the other jack, jack up the tranny just a tiny bit..

now theres gonna be 4 bolts your gonna be removing, the first one is as shown..


then remove the second bolt which is on the opposite side of the mount


after you get that done, look above the bushing and theres gonna be 2 bolts where my finger is pointed


the mount should slide right off as soon as you get all 4 bolts removed and it should look like this



now here comes the pain in the ass part...if you have access 2 a press then no problem but if you dont heres where the C clamp come in, put the mount on a surface where the bushing will be over the air, then put the clamp on the center of the bushing now start tightening the clamp until the bushing pops out...



when the bushing pops out then reverse the steps to put the new bushing in, same with the mounting of the tranny mount and it should look like this..



this is the first part of the how to, i dont have the second mount on yet but when i do ill finish off the how to...like i said before this is my first how to, if i made any mistakes on the instructions then let me know

R.I.P. :(

Hello

Last edited by 4dr-LS; 01-07-2010 at 04:13 PM.
4dr-LS is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 04:14 PM
XFE
Wootsauce!
Staff Alumni
YourCobalt.com Premium Member


 
Join Date: Oct 2008
Location: Pittsburgh, PA
Posts: 8,593
Send a message via AIM to XFE
Nice write up! Approved


*Moved to Install guides/DIY*




XFE is offline  
post #3 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 05:02 PM Thread Starter
Forum God


 
4dr-LS's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 2,099
Garage
Quote:
Originally Posted by Cobaltxfe09 View Post
Nice write up! Approved


*Moved to Install guides/DIY*
thanx!! wat a relief 2 know it was approved lol

---------- Post added at 06:02 PM ---------- Previous post was at 05:16 PM ----------

bump

R.I.P. :(

Hello
4dr-LS is offline  
 
post #4 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 08:53 PM
Banned


 
Join Date: Feb 2009
Location: Mechancisburg, PA
Posts: 7,805
Send a message via AIM to camopaint0707
so how long did it take you??



camopaint0707 is offline  
post #5 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 08:58 PM Thread Starter
Forum God


 
4dr-LS's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 2,099
Garage
Quote:
Originally Posted by camopaint0707 View Post
so how long did it take you??
it takes like 15 min to get the mount out but to slide the bushing out of the mount, took my friends and i bout 1 hour lol

R.I.P. :(

Hello
4dr-LS is offline  
post #6 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 09:02 PM
Banned


 
Join Date: Feb 2009
Location: Mechancisburg, PA
Posts: 7,805
Send a message via AIM to camopaint0707
not bad at all, and you had two mounts correct? just did one at a time?



camopaint0707 is offline  
post #7 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 09:05 PM Thread Starter
Forum God


 
4dr-LS's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 2,099
Garage
Quote:
Originally Posted by camopaint0707 View Post
not bad at all, and you had two mounts correct? just did one at a time?
well i havent put the rear mount on yet, its kinda hard 2 reach :/

R.I.P. :(

Hello
4dr-LS is offline  
post #8 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 09:12 PM
Banned


 
Join Date: Feb 2009
Location: Mechancisburg, PA
Posts: 7,805
Send a message via AIM to camopaint0707
hmm interesting, its the same mount though right?



camopaint0707 is offline  
post #9 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 09:26 PM Thread Starter
Forum God


 
4dr-LS's Avatar
 
Join Date: Aug 2009
Posts: 2,099
Garage
Quote:
Originally Posted by camopaint0707 View Post
hmm interesting, its the same mount though right?
yea same size and everything....ill see if i can get the rear mount done on sunday cuz im gonna be busy friday and saturday

R.I.P. :(

Hello
4dr-LS is offline  
post #10 of 31 (permalink) Old 01-07-2010, 09:26 PM
YourCobalt of the Month WinnerCobalt Master


 
ff_drift_lol's Avatar
 
Join Date: Nov 2009
Location: lawn guyland
Posts: 1,890
nice how to! great use of a c-clamp and some weights lol. also torque specs:
Transmission Mount to Transmission Bolts
89 Nm
66 lb ft

Transmission Mount (Rear) to Frame Bolts
60 Nm
44 lb ft

Transmission Mount Through Bolts
100 Nm
74 lb ft

ff_drift_lol is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
Closed Thread

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome