More Problems! - Chevy Cobalt Forum / Cobalt Reviews / Cobalt SS / Cobalt Parts
Problems and Service Talk about any mechanical problems you are having

 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 6 (permalink) Old 04-15-2011, 04:06 AM Thread Starter
Rocket Power
YourCobalt of the Month WinnerAdmin


 
RocketFoot's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Southwestern PA
Posts: 711
Garage
More Problems!

Apparently, the fuel conditioner didn't work 100%...I still have a small miss at idle. Then today, the CEL light came on as well as the traction light and 'Service Traction' in the DIC! Wonder what broke? I'll be calling for a service appointment today. I'm also going to have it checked for loss of power and poor MPG's plus the high beam problem I mentioned in another thread. That sounds like a lot of service for a car with 15K on it! I'm getting a little concerned here, guys...


Yea, tho I cruise through the valley of the shadow of rice, I will fear no Turbo,
for Torque art with me. Thy rods and crankshaft, they comfort me.


RocketFoot is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 6 (permalink) Old 04-15-2011, 07:07 AM
Forum God


 
BboyTaktix's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: CANADA! Montreal (party city), Quebec
Posts: 3,229
Hmmm this doesn't sound good...better get it all checked. Warranty's still good then right?

BboyTaktix
- 2011 Plasma Blue pearl WRX STI sedan
- SOLD -S256 TURBO 2.2 -SS/TC body, SS/Tc shocks/struts, B&G springs, 17"mags, TRS FX-R retrofits (50W/6000k)
BboyTaktix is offline  
post #3 of 6 (permalink) Old 04-15-2011, 07:40 AM Thread Starter
Rocket Power
YourCobalt of the Month WinnerAdmin


 
RocketFoot's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Southwestern PA
Posts: 711
Garage
Quote:
Originally Posted by BboyTaktix View Post
Hmmm this doesn't sound good...better get it all checked. Warranty's still good then right?
Oh yeah...I have GM Extended warranty until 2014 or 70K.


Yea, tho I cruise through the valley of the shadow of rice, I will fear no Turbo,
for Torque art with me. Thy rods and crankshaft, they comfort me.


RocketFoot is offline  
 
post #4 of 6 (permalink) Old 04-16-2011, 05:27 AM
Forum Regular
 
Join Date: Jan 2011
Posts: 127
Rocket, I'm jealous! All my crap happened just 3 months out of the warranty!! :-( Good luck, though. Mine's STILL missing at idle, and unfortunately still not throwing any CELs. (And post here or PM me what they do if they get it fully fixed, please!!)
teri2280 is offline  
post #5 of 6 (permalink) Old 04-16-2011, 06:42 AM Thread Starter
Rocket Power
YourCobalt of the Month WinnerAdmin


 
RocketFoot's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Southwestern PA
Posts: 711
Garage
It got even worse last night! CEL light is now on along with the traction control light and it was missing BAD. Never stalled or anything but it was bucking like a bronco. Hopefully they can pull some good codes and get it fixed quick. I have an appointment for Tuesday morning. Driving a company delivery van for a few days!

My Mom got the extended warranty when she bought the car new and I paid $50 to transfer it to me when I got it. Well worth it, IMO...


Yea, tho I cruise through the valley of the shadow of rice, I will fear no Turbo,
for Torque art with me. Thy rods and crankshaft, they comfort me.


RocketFoot is offline  
post #6 of 6 (permalink) Old 04-19-2011, 12:50 PM Thread Starter
Rocket Power
YourCobalt of the Month WinnerAdmin


 
RocketFoot's Avatar
 
Join Date: Jan 2010
Location: Southwestern PA
Posts: 711
Garage
Woot! Car is done! It turned out to be a bad coil that controls the traction control computer or something. I'll post better info as soon as I get more info. They also aligned it for me under warranty so hopefully it drives straight this time! More details after test drive...


Yea, tho I cruise through the valley of the shadow of rice, I will fear no Turbo,
for Torque art with me. Thy rods and crankshaft, they comfort me.


RocketFoot is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
Closed Thread

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome